V minulém článku o vektorové grafice jsme si popsali čím se liší od bitmapové alias rastrové grafiky a k čemu se nejvíc používá. Dnes bychom se podívali blíže na to, proč by se měl člověk ve volném čase zabývat kreslením vektorové grafiky.
„Kreslete pravou hemisférou mozku“ – nevím jestli je to ještě v módě, jednu dobu na to člověk celkem narážel…
My budeme kreslit oběma půlkama.
- Můžete k tomu přistoupit buď „vědecky“, rozložit si guide lines, nastavit mřížku, spočítat si správné úhly a délky jednotlivých křivek…
- Nebo se můžete spolehnout na vaše vnímání perspektivy, kompozice a celkového estetického dojmu.
Ale nejlepší je třetí možnost, kdy zapojíte do hry obojí uvedené.
Pokud Vás tato problematika zajímá, můžete si zbytek článku přečíst na blogu autora ZDE.
Autorem článku je Snl.
Takový spíš „motivační“ článek na úvod. Později bych chtěl, pokud bude zájem, rozebrat jednotlivé funkce a možnosti programu Inkscape, pravděpodobně formou návodů k tvorbě různých kreseb.
Můžete také hlasovat v anketě na blogu, jestli vás zajímá Inkscape, nebo MX Linux, případně Firefox a podle toho také zohledním, o čem budu psát.
moment a kde je ten blog? teda okrem na externej stranke?
Ten blog jsem už hledal, ale zatím by se mohlo diskutovat tady. Protože se jedná o Inkskape, který by mohl být vlajkovou lodí vektorové grafiky v Linuxu.
V dřevných dobách starých Windows jsem vyráběl reklamy v CorelDraw, později jsem to zkoušel v demo-verzi Illustratoru 8 (Adobe); princip tvorby je stejný. Zájemce je třeba „navnadit“ několika DELŠÍMI články – jde hlavně o pochopení základních myšlenek. Manuál to samozřejmě nenahradí, ale ten, kdo si prakticky zkusí pár jednoduchých „kouzel“ s vektory, získá širší pohled na grafiku…
Pokud jde o MX Linux, tak verze 19.2 si zaslouží pochvalu; už ji mám „natvrdo“ na dvou PC + USB Snapshotu. Čekání na „Godota“ (Mint 20) je podle zkušeností mnoha uživatelů zatím jen „zvoněním klíči na náměstí“…