Při svém brouzdání po netu jsem nedávno narazil na jeden velmi zajímavý program, o který se s vámi v dnešním článku rád podělím. Má název Nylas N1 a jedná se o open source aplikaci pro práci s emaily, vytvořenou společností Nylas Inc., využívající technologie jako jsou například React, Flux a Electron.
Thunderbird, Evolution a Geary jsou tři nejznámější open source email klienti, dostupné pro uživatele počítačů s operačním systémem Linux. Nedávno však byl spuštěn nový projekt, který se, doufejme, k výše uvedeným třem aplikacím přidá. Slibuje vytvoření úplně nových zážitků z práce s emaily.
Práce s ním je podobná práci ve webovém prohlížeči nebo v moderním textovém editoru, navíc lze ještě použití N1 upravit a rozšířit za pomoci architektury založené na pluginech, což vývojářům snadno umožňuje přidávat nové funkce na všech úrovních – od přidávání tlačítek do okna pro psaní zprávy na novém bočním panelu až po vytvoření nového uživatelského rozhraní.
Ne každý ale chce rozšiřovat možnosti aplikace, klíčovou součástí emailové aplikace pro průměrného uživatele je jednoduché a přehledné rozhraní, které mu umožní soustředit se místo na aplikaci přímo na email.
N1 podporuje oblíbené webové poštovní služby – Gmail, Yahoo!, Hotmail a Yandex.Mail. Ale na rozdíl od tradičních emailových aplikací, není N1 připojen k webovým službám pomocí standardních protokolů IMAP nebo SMTP.
Jako výchozí protokol N1 používá Nylas API, kdy k synchronizaci pošty dochází prostřednictvím vlastní cloudové infrastruktury Nylas. Ve skutečnosti to znamená, že máte všechnu poštu uloženou na serveru Nylas.
Je jasné, že to není pro každého. Uživatelé, kteří pochybují o zabezpečení serveru Nylas, si mohou spustit svou vlastní lokální verzi synchronizačního enginu a API služby, aby byli od N1 izolovaní.
Moderní API a Sync Engine od Nylasu pracuje s mnoha stávajícími poskytovateli emailových služeb. To mu umožňuje „zapomenout“ na složitosti starších protokolů, jako jsou IMAP či MIME.
Zatím je platforma s binárními soubory k dispozici pro instalaci na počítače s OS Linux a Mac (Windows má zatím smůlu).
Nevýhodou aplikace je, že jí lze zatím získat pouze prostřednictvím pozvánky, což nějakou dobu trvá (v mém případě 3 dny). Posléze obdržíte osobní kód a .deb balíček, který si klasicky nainstalujete. Rovněž je zatím k dispozici pouze v angličtině, a to může také někoho odradit.
Přesto přese všechno, vyzkoušejte a uvidíte – je to docela zajímavé.
tak tato věta „Slibuje vytvoření úplně nových zážitků z práce s emaily“ mě tedy osobně dostala. Jinak bych si dovolil tvtďit, že je to další nepovedený email, alespoň pro mě, a nevím, proč bych měl začít používat nějaký nový e-mail, když s dosavadním jsem nadmíru spokojený.
musíš veriť priateľu,
my všetci ti držíme palce,
z toho pustého ostrova sa ti raz podarí uniknúť a budeš sa čudovať, koľko je tu ľudí okrem teba
ale bude to vyslobodenie 😀
Díky, lépe bych to nenapsal. 🙂
Samozrejme, aký emailový program budeš používať je čisto na Tebe. Nik Ti nemôže nanútiť s čím máš robiť. Ide tu iba o to, aby si mal na výber. Ja som napríklad dlho používal Thunderbird a bol som s ním spokojný. Avšak, keď som si kúpil malý notebook so slabým procesorom, zrazu som zistil, že ma nebaví dlho čakať, kedy sa tento program načíta. Preto som skúsil Sylpheed, ktorý je bleskurýchly, ponúka síce iba základnú funkčnosť ale mne úplne stačí. Každý si dokáže nájsť ten svoj program, ktorý mu najlepšie vyhovuje a spĺňa tie vlastnosti, ktoré od neho očakáva.
add Sylpheed
je možné v ňom vytvoriť „Zoskupené priečinky?
ak mám viac účtov aby som vedel pozrieť v jednom okne/pohľade naraz všetky neprečítané, s prílohou, … tak ako je to v TB, M2, …
Bohužiaľ ja mám iba jeden účet, takže to nemám preskúmané ako to funguje s viacerými. Jediné, čo viem, že tam je taká možnosť nastaviť viacero účtov a prepínať medzi nimi, ktorý je default. Budeš to musieť vyskúšať.
skúšal som ale spôsob, ako to „spáchať“, som nenašiel
to ma odrádza aj od evolution, geary, …
TB to dokáže
no a aj opera12.16, ktorú stále používam, tam je M2 zatiaľ neprekonaný, žiaľ v novej opere zatratený klient 🙁
oprava: tento sw som neskúšal
pýtam sa skôr, než by som podstúpil ten proces získania ho
V manuálu k Sylpheed sa píše toto:
How Sylpheed checks for new mail?
New mail can be retrieved either manually or automatically.
To check for new mail the manual way, you can:
Either press the Get button on the toolbar to incorporate new mail for the current account only, or use the Get all button to incorporate new mail for all configured accounts.
Or choose File->Mailbox->Check for new messages, or Check for new messages in all mailboxes.
Or select Message->Receive->Get from current account, or Get from all accounts.
Tip
If you have a POP3 account and don’t want to retrieve all the new messages stored on remote server to your computer, you can manage your account remotely (e.g. open or delete individual messages) by choosing Message->Receive->Remote mailbox…
Takže ak tomu dobre rozumiem, tak je tam možnosť aj prijať naraz e-maily zo všetkých účtov, čo by mohlo byť to, čo požaduješ.